La major part de la meva carrera professional, m’he dedicat a la vida com a reportera. Com algú que té una bona mitja dècada d’experiències en el “negoci de notícies”, puc dir-vos que amb prou feines tot el que escolteu sobre la indústria del periodisme és incòmode. La cinquena finca, dius? Pura fantasia. He tingut que els editors m’havien encarregat de reescriure històries per mirar més favorablement als anunciants i socis comercials i havia desaparegut misteriosament les veritats documentades al 100 per cent sobre polítics i líders empresarials quan els meus articles van arribar a la primera pàgina o a la pàgina principal. Si penseu que el periodisme tradicional no és res més que el fet d’obtenir ingressos publicitaris o agradar els vostres dominis corporatius i els consellers delegats i polítics de l’elitista amb els que hi fan golf, malauradament s’equivoca.

Per descomptat, la notícia o àmbit es presenta amb exemples de casos fins a on es pot desviar el negoci de 'la veritat'. Creus que els periodistes són persones lligades èticament i obligades a ser obligades, només per 'fets'? Doncs bé, aquí hi ha 13 vegades que alguns dels periodistes més respectats i decorats del món van trair la confiança pública de les maneres més espectaculars ...

1. The Washington Post El reporter guanya el premi Pulitzer per a una història completament fabricada

El 1981, Janet Cooke va marcar el punt de referència per a les males relacions periodístiques quan la seva història desconcertant sobre un addicte cop de 8 anys va guanyar el premi Pulitzer per a la redacció de funcions. De fet, la història va tenir un impacte tan gran que l’alcaldessa i fumadora de cracs professional de D.C., Marion Berry, va publicar una recerca a tota la ciutat del jove, que els oficials de la ciutat van denunciar més tard. Tanmateix, hi va haver un petit problema minúscul amb la història: el tema del sofisticat operant de Cook no va existir mai. Després que el seu antic diari deixés El correu Sabeu que les seves credencials estaven inflades, Cooke es va trencar a la pressió i va admetre que va acabar tot. Fins avui, continua sent l’única guanyadora del premi Pulitzer que mai ha lliurat el guardó.





2.NBC fa que la pantalla de prova de col·lisions sigui més emocionant, ja que els camions apareixen per explotar

En una línia de dades especial del 1992, el programa de notícies de la NBC mostrava que un camioneta de recollida de Chevrolet amb un dipòsit de combustible al costat lateral va entrar en una bola de foc després d'una col·lisió relativament baixa. Sens dubte, va ser una bona publicitat per a General Motors, que aleshores va fer front a una pèrdua de beneficis corporatius de 23.000 milions de dòlars i que es va reduir el potencial recordat de gairebé 5 milions d’automòbils. Sospitós de les troballes de la NBC, GM va contractar un equip d’investigadors per combatre tots els racons i enginyos dels vehicles incinerats, i va determinar que els productors de la línia de dades no només mentien sobre la velocitat de la col·lisió de la prova (que, en realitat, era molt més ràpida del que es va informar. ), però les línies de combustible dels dits camions no es van trencar mai. Llavors, què va provocar l’esplosió espectacular? Doncs bé, segons resulta, NBC realment va marcar el camió per fer volar amb explosius de control remot; de fet, veient les imatges del programa, es pot observar que el camió comença a incendiar-se abans que l’altre automòbil fins i tot afectés. T'ho creguis o no, no va ser la primera vegada que una gran xarxa de notícies va realitzar explosions d'automòbils: ABC va ser culpable d'haver manipulat similars en una exposició de 1978 sobre els sedans Ford, mentre que CBS va fer el mateix en un informe de 1986 sobre l'Audi 5000.

3. ABC va demandar a milions de milions després d’haver-se enfilat a la botiga de queviures

L'exposició 'càmera oculta' gairebé no és novetat en el periodisme emès. Per desgràcia, el mètode sensacionalista va tenir un gran èxit el 1996, quan un jurat de la cort federal va concedir 5,5 milions de dòlars a la cadena de queviures Food Lion després d'un especial ABC que contenia material encobert dels empleats que feien i deia tota mena de coses brutes amb vedella mòlta, marisc i formatge. Si bé el Quart Circuit acabaria reduint el judici a una pena de 2 dòlars, el tribunal d’apel·lació va trobar a ABC culpable tant d’atropellar com d’incompliment de lleialtat, ja que els productors de PrimeTime Live aconseguien el metge enviant talps (que mentien els seus currículums) per assumir. el paper dels empleats de la botiga. Ah, i aquelles evidents que ABC suposadament es van recollir de la cessió furtiva? Hi ha moltes proves que suggereixen que, en la seva majoria, els incidents van ser realment esglaonats per les mans contractades d’ABC.

4. Descobreix l’actualització d’Internet La Nova República Web complexa de mentides del reporter

Per descomptat, qualsevol pot simplement interpretar una història, però, quan es tracta de mentides holístiques, pocs “periodistes” han fet tan bon treball com a copa de Stephen Glass. El 1998, els tres anys Nova República El periodista va escriure una història sobre un pirata informàtic de 15 anys que es va dedicar a la seva feina com a especialista en ciberseguretat. La increïble característica va cridar l'atenció de Forbes ' Un equip de periodisme digital en vaga, que va fer alguns esmorteïments per saber com era exactament Glass que va poder esbrinar la història. Els verificadors de dades a Forbes va esdevenir sospitós quan l’únic lloc web de l’empresa esmentat a l’article de Glass era una pàgina AOL mal dissenyada i que l’enorme empresa de programari tenia només una línia de telèfon públic. Segons resulta, la pàgina web la va fer Glass, i la persona que va recollir el receptor de l'empresa de tecnologia va ser el seu germà que pretenia ser el conseller delegat. Per descomptat, Glass es va veure obligat a admetre que va fabricar tota la història; després de revisar-ho, La Nova República va determinar que més de la meitat dels articles que va escriure per a la seva publicació contenien elements maquillats.



5. Globus de Boston Bolígrafs per a escriptors Característiques punyents amb persones imaginàries

El 1998, Patricia Smith va ser nomenada finalista del Premi Pulitzer per -i cito- 'les seves columnes líriques i evocadores sobre un assortiment de temes urbans'. Malauradament, una mirada més detallada de tot aquell escrit 'líric i evocador' va revelar una gran quantitat de contingut fabricat, incloent-hi una història completament elaborada sobre un malalt de càncer que es morís. Després de la seva conseqüència El Globus de Boston, Smith va decidir dedicar-se a l'únic que li agrada, presumiblement, de fer històries de colors de vida que només resideixen en la seva imaginació: la poesia slam, per la qual és campió nacional quatre vegades.

violar el meu professor

6. El periodista suís realitza desenes d'entrevistes que fan famoses creences

Es necessita molta chutzpah per embrutar qualsevol notícia tan redactada, però el nervi de l’entrevistador professional Tom Kummer es porta molt a la coca a l’hora d’apreciar la notícia. El 2000, es va revelar que el periodista suís va generar completament un vertiginós nombre d’entrevistes de celebritats, incloent debats amb Mike Tyson sobre Nietzsche i menjar insectes a la presó, una xerrada amb Pamela Anderson sobre les seves novel·les ciberpunk preferides i un esperit debat amb Sharon Posa sobre el seu desig de frustrar sexualment homes de totes les 'diferents classes de la societat'. El punt d’arribada finalment va arribar després d’una entrevista fraudulenta amb Courtney Love, en la qual Kummer la va citar dient que, entre d’altres perles poètiques, “hi ha gavines a la Riviera, xorrant ginebra i tònics refrigerats amb gel” i “minotaureus mengen els genitals de la lluna'.

7. El reporter de premsa associat escriu històries sobre agències inexistents durant dos anys

Fer una cosa imaginària és una cosa, però tenir la possibilitat de crear organitzacions totalment somiades pel bé d'una estúpida història de fil? Es tracta d’un nivell totalment nou (o més adequat, baix) d’enganys i, pel que sembla, es tractava d’un profanista de P. A. Christopher Newton que no tenia cap tipus d’afonament. Del 2000 al 2002, va compondre almenys 40 fonts diferents en les seves històries –que van ser disperses a milers i milers de publicacions arreu del món–, incloses agències no fantàstiques com 'Veu per a discapacitats', 'Persones pels drets civils,' 'The Education Alliance' i 'L'Institut per a la Delinqüència i el càstig a Chicago'. Pel que fa al parador del senyor Newton avui, les meves cerques a Google van resultar poc precioses, tot i que, si jo fos un home que apostés, suposaria que treballés per a l'Oficina Internacional de Desocupabilitat o per la docència de la Universitat de He'll. Mai més torni a tenir una carrera professional.



8. Nou York Times El reporter estableix un nou estàndard industrial per a la no professionalitat

No molta gent s’ha convertit en el centre de la primera pàgina Noticies de Nova York històries, i encara menys, són objecte de massives 7.000 funcions de paraules. Malauradament, l'ex reporter Jayson Blair va obtenir tota aquesta atenció per totes les raons equivocades, ja que es va revelar el 2003 que va plagiar i / o va fabricar desenes de notícies. Entre la seva carrera, ahem, destaca? Afegeix 'detalls' de l'interrogatori del franctirador de Beltway, descriu vídeos d'entrevistes policials que no es van gravar mai, pensant en visitar el pare d'un soldat dels Estats Units capturat i va crear una impressionant sèrie de cites falses per a diverses tropes en un hospital naval. Sempre cementar el lloc de Blair al panteó d'un periodista sense escrúpols, Els temps més endavant es referiria a la seva obra com 'una profunda traïció a la confiança' i 'un punt baix en els 152 anys d'història del diari'.

9. EUA Avui Reporters Plomes 100 històries falsificades en un període de deu anys

El 2002, Jack Kelley va ser candidat al premi Pulitzer pel seu reportatge de llengües molt elogiat. Com en el cas de molts altres “periodistes” de la llista, el punt de mira va aprofundir en l’obra professional de Kelley, i dos anys després, una investigació interna important va revelar que havia fabricat elements d’almenys 100 històries produïdes per. EUA Avui del 1993 al 2003. Entre les transgressions més grans de Kelley? Es va plantejar passar una nit amb els extrems egipcis el 1997, es va crear una discussió filosòfica amb un vigilant jueu el 2001 i es va reclamar fraudulentament participar en una 'caça' per capturar Osama Bin Laden el 2003. Kelley fins i tot va arribar a escriure els guions. 'Per tal que els actors llegeixin per emetre els revisors de fets del paper', va determinar la investigació. Ah, i aquesta captivant història sobre un terrorista suïcidi que el va aconseguir a la llista de Pulitzer? Sí, també ho va fer.

10.L'escrivà novaiorquès va trobar culpable de plagiar ... a si mateix?

Fins al 2012, Jonah Lehrer va tenir una carrera força notable. Acadèmic de Rodes amb llicenciat en neurociència per la Universitat de Columbia, va col·laborar habitualment a la Universitat de Columbia El Nova York i Per cable i ja havia publicat tres llibres. No obstant això, van sorgir preguntes sobre la realitat dels seus articles quan les publicacions rivals van observar com el treball de la revista de Lehrer era similar al contingut dels seus llibres. Enmig de les acusacions de regurgitar el seu propi contingut preexistent, aviat va sortir a la llum que, ai, també va formar algunes citacions de Bob Dylan en el seu cim del 2012. Imagineu-vos. La desgraciada revolució va provocar que el llibre, i una de les seves publicacions anteriors, fossin recordats pels editors, matant efectivament la seva carrera com a escriptor professional. Però suposo que hi ha un avantatge de la història: ara el senyor Lehrer està guanyant-se molt bé fora dels campus universitaris, dient una mica de reflexió sobre les neurones i no és responsable de tot allò que va fer.

11. NBC Edits 911 Truca perquè George Zimmerman soni més racista

Oh, NBC: primer afegiu càrregues explosives als camions per fer més àmplia la freqüència de l'afició per a la vista de casa i, a continuació, remeneu una trucada telefònica d'emergència per aprofitar un botó calent i amb un aspecte racial. Aproximadament un mes després que George Zimmerman disparés i matés Trayvon Martin el febrer de 2012, el programa matinal de la xarxa Avui va aparèixer àudio 'exclusiu' que semblava capturar el pistoler afirmant que 'el tipus sembla que no és bo, sembla negre'. Malauradament, la línia era un fragment editat de la manera total de la trucada 911, que va deixar fora un moment fonamental quan l'operador va preguntar directament a Zimmerman quin era el color de Martin. El productor responsable de la gafa va ser acomiadat poc després, tot i que NBC, tot i enfrontar-se a una demanda de diversos milions de dòlars del propi Zimmerman, no va emetre cap disculpa a l'aire per sobre de l'incident.

12. Roca que roda Publica la història de la violació de Sensational College (que resulta completament completada)

La periodista basada a Filadèlfia Sabrina Erdely ha fet una carrera per escriure sobre violació i assetjament escolar, amb treballs destacats en publicacions com GQ, Mare Jones i El Nova York. El 2014 va publicar una història increïble Roca que roda, que va donar a conèixer l’horrorosa violació de bandes d’una jove de la mà de la fraternitat Phi Kappa Psi de la Universitat de Virgínia. Gairebé immediatament, però, es van començar a confondre un munt de veritats inconvenients, evidenciant que l'assalt gràfic representat al compte d'Erely no podria haver-se succeït (la gran és el fet que PKP ni tan sols va acollir una festa. la nit va desaparèixer la presumpta violació.) Després que la investigació oficial de la policia determinés que tot es va acabar, Roca que roda va retreure la història. Des d’aleshores, s’han presentat tres demandes de difamació separades contra Erdely, que buscaven més de 30 milions de dòlars en danys i perjudicis.

13. Un escriptor en intercepció desgraciat recull mitges històries falses ... Després acusa el seu editor de 'racisme' quan és descobert

Lloc de notícies de 'seguretat nacional' de nit a vol L’Intercepció Va ser dissenyat per evitar que els lectors s’atrapessin de tot l’espionatge i la filtració de cables de la NSA en el nostre poblat mundial, capritxós i capritxós, després de Edward Snowden. Pocs sospitaven els seus editors que algú de la seva nòmina, tanmateix, trauria les nostres mentides, equivocacions i maldecaps per part del bushel. A principis del 2016, l'editor en cap Betsy Reed va dir que el periodista Juan Thompson va formar aspectes d'almenys sis de les seves històries i, fins i tot, va crear un parell de comptes de correu electrònic falsos per cobrir les seves pistes, inclòs un al seu nom. Entre altres mestres mestres, Thompson va inventar un cosí fictici per donar-li a Dylan Roof un nou fons sobre el tema per què va disparar nou persones a la mort en una històrica església afroamericana de Carolina del Sud, i va crear diversos manifestants de Black Lives Matter que presumptament van negar l’entrada a una manifestació de Donald Trump. i va atorgar les inexistents credencials de justícia penal a una font que mai va entrevistar. Thompson culparia més tard dels errors en els tractaments contra el càncer testicular, la manca d’editors competents i, per descomptat, una sèrie d’incidents “de biacis racials” infundats a la publicació que va dir que el va obligar a “exagerar la meva merda personal per demostrar-ho. val la pena '.